Nasze działania

 

 

Śniadanie daje moc`2016 -

kolejna edycja już za nami

 

 W dniu 9 listopada celebrowaliśmy kolejną już edycję programu Śniadanie daje moc. Jest to program edukacyjny, który ma za zadanie zwiększać naszą świadomość odnośnie roli śniadania w diecie dziecka oraz zasad zdrowego odżywiania. Tak i w tym roku uczniowie klas młodszych przygotowali w domu przepyszne, kolorowe i zdrowe śniadania, a następnie razem je spożyli. Wspólnemu spotkaniu towarzyszyła pouczająca pogadanka na temat zdrowego żywienia i roli śniadania w jadłospisie każdego z nas. Pogadankę prowadziła pani Gabriela Skrzypska i pani Monika Kołosowska. Serdecznie dziękujemy wszystkim za udział i zapraszamy za rok!

Koordynatorzy:

Gabriela Skrzypska

Agnieszka Czernecka

Katarzyna Grabowska

 



 

„ŚNIADANIE DAJE MOC”

 

          W tym roku już po raz drugi uczniowie naszej szkoły wzięli udział w akcji „Śniadanie daje moc”.  W dniu 21 listopada uczniowie klas 0-VI spotkali się na sali gimnastycznej i wspólnie spożyli śniadanie. Celem akcji było pogłębienie wiedzy w zakresie zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie każdego z nas. Dlaczego? Bo śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu mamy energię do nauki, lepiej koncentrujemy się podczas lekcji i w pracy, a dzieci mają siłę do zabawy. Uczniowie stanęli na wysokości zadania! Przygotowane kanapki były nie tylko zdrowe, ale także estetycznie wykonane, piękne i kolorowe. Na temat roli śniadania w diecie została przeprowadzona pogadanka, a przygotowane kanapki uwiecznione na zdjęciach. Mamy nadzieję, że „Śniadanie daje moc” zagości na stałe w tradycji naszej szkoły!

          Wszystkim dziękujemy za pomoc w zorganizowaniu akcji!

 

Gabriela Skrzypska i Agnieszka Czernecka

 

 

 

Katarzyna Grabowska


Sznupek i spółka w SP2

 

     30 września w „dwójce” pojawili się niecodzienni goście. Na zaproszenie pani pedagog Agnieszki Czerneckiej funkcjonariusze Pszczyńskiej Policji przeprowadzili krótkie pogadanki na temat bezpiecznego zachowania się w ruchu drogowym. Panowie Sławomir Zięba, Bogusław Michalik i Marcin Morkisz opowiadali dzieciom o swojej pracy, przedstawili elementy wyposażenia podręcznego policjanta, zwrócili uwagę na to jak ważne jest być widocznym na drodze, jak również przeprowadzili zajęcia praktyczne w klasach pierwszych i zerówce ucząc bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Po wzorcowym przejściu przez drogę, na dzieci czekała pluszowa maskotka Policji – SZNUPEK, która przypominała wszystkim jak ważne jest bezpieczeństwo: swoje i innych.

M.Kudła/SP2

 

 

 


Pszczyńska Spartakiada Młodzieży

       12 czerwca 2014 r. na Stadionie Miejskim w Pszczynie odbyła się XXIII Pszczyńska Spartakiada Młodzieży. Jest to największa szkolna impreza sportowa w roku szkolnym odbywająca się na terenie Pszczyny. Startują w niej wszystkie szkoły podstawowe - 16 i gimnazjalne – 5, z naszej gminy.

Uczniowie naszej szkoły po raz IX zajęli w tej prestiżowej imprezie I miejsce. Oto nazwiska naszych uczniów, ich wyniki i ilość zdobytych punktów. Za Wasz wysiłek, poświęcenie oraz trud, cała  społeczność uczniowska oraz Wasi opiekunowie dziękują Wam bardzo serdecznie, ponieważ każdy zdobyty przez Was punkt był dosłownie na wagę złota!!!!   


 

 

 

Katarzyna Grabowska


 Badanie słuchu


  W dniach 11.03.2014 oraz 24.04.2014 roku w naszej szkole zostały przeprowadzone przesiewowe badania słuchu wśród uczniów oddziału przedszkolnego i klas I A i I B. Badania przeprowadzała pani mgr Dorota Popielarz – pracownik Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Pszczynie. Programem komputerowym wykorzystywanym w tym badaniu jest program „Słyszę” z Platformy do Badań Zmysłów z Instytutu Fizjologii i Patologii w Warszawie. Badanie to składało się z dwóch części: testu tonalnego i testu obrazkowego. Badanie słuchu komputerowym programem „Słyszę” jest badaniem orientacyjnym, które sygnalizuje, że dziecko może mieć jakieś problemy ze słuchem. Nie jest to badanie medyczne. Na tym etapie można już wychwycić dzieci, które objawiają niepokojące symptomy związane z zaburzeniem słyszenia lub problemami otolaryngologicznymi. To z kolei jest ważna informacja dla samego dziecka, jego rodziców a także nauczycieli, by podjąć kolejne kroki diagnostyczne.

 

Dziecko już z lekkim ubytkiem słuchu ma trudności z:

-      słyszeniem cichej mowy i szeptu

-      słyszeniem mowy w hałaśliwym pomieszczeniu,

-      różnicowaniem głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych,

-      artykulacją niektórych głosek

-      koncentracją uwagi,

-      śledzeniem toku lekcji

-      nadmierną impulsywnością

-      robieniem notatek, dyktandami, literowaniem

 

Już na etapie diagnozy wstępnej wobec dzieci, które wykazują nieprawidłowości w słyszeniu można zorganizować proces dydaktyczny sprzyjający rozwojowi ucznia. Podjęcie prostych zabiegów do czasu uzyskania pełnej diagnozy mogą znacznie dziecku ułatwić życie:

 

  1. utrzymać w miarę niski poziom hałasu w klasie i najbliższym otoczeniu,
  2. zapewnić dziecku niedosłyszącemu takie miejsce w klasie, żeby mogło ono dobrze widzieć i słyszeć nauczyciela, a także by mogło w każdej chwili wygodnie obrócić się i słuchać kolegów (2 lub 3 ławka od okna lub ściany w zależności od lepiej słyszącego ucha dziecka),
  3. w trakcie mówienia do dziecka zwrócić się do niego twarzą i zaprzestać chodzenia po klasie,
  4. mówić normalnie, w sposób jak najbardziej naturalny, w normalnym tempie i z intonacją, stosować krótkie zdania lub frazy, unikać pojedynczych słów,
  5. używać jak najczęściej pomocy wizualnych i tablicy, zapisywać na tablicy słowa kluczowe,
  6. ograniczać ruchy rąk i głowy,
  7. dać dziecku czas na odpowiedź, ewentualnie powtórzyć polecenie lub pytanie w innej formie.

 

Agnieszka Czernecka

 

 

Katarzyna Grabowska

 


 

 Dzień Zdrowia

 

           W dniu 21.03.2014 roku jak co roku działaliśmy w szkole zdrowotnie – odchodziliśmy Dzień Zdrowia. Dzień przebiegał pod hasłem: „Zdrowie i ruch od samego rana!”. W klasach IV – VI od godziny 9.00 intensywnie pracowała sokowirówka /oczywiście nie sama – obsługiwał ją wykwalifikowany personel/. Dzieci według własnych receptur i pomysłów przygotowywały soki warzywno – owocowe jako zdrowy i smaczny start śniadaniowy. Nie mogło zabraknąć elementu sportowego – dzieci prezentowały przed panią Sylwią zestawy ćwiczeń porannej gimnastyki. Działania  miały na celu pokazać jak w zdrowy i smaczny sposób można rozpocząć dzień: nie musi to być kolejna miska płatków  śniadaniowych i nie potrzeba skomplikowanego zestawu ćwiczeń ruchowych, aby utrzymać zdrowie, kondycję i dobry humor na cały dzień. Komisja w składzie: pani Anna Kloc i pani Beata Pisarska smakowały, degustowały, oceniały i przyznawały solidne punkty za wykonane soki i miniplakaty. W decydującej ocenie komisji I miejsce zajęła klasa IV B, II miejsce - V B i III miejsce – klasa VI B. Gratulujemy!

        Wszystkim klasom, nauczycielom serdecznie dziękujemy za udział i przeprowadzenie zajęć. Mamy nadzieję, że była to inspiracja do podejmowania zdrowych nawyków żywieniowych!

Sylwia Machoń

Agnieszka Czernecka

 

 


Katarzyna Grabowska